CMA דאגה מחוסר תחרות לגוגל ופייסבוק

תוכן עניינים
    
         

חוסר תחרות לגוגל ופייסבוק יכול לגרום לכך שהצרכנים משלמים מחירים גבוהים יותר עבור מוצרים כמו טיסות, אלקטרוניקה וביטוח, כך אמר רגולטור התחרות בבריטניה.

רשות התחרות והשווקים (CMA) העלתה חששות גם לגבי האופן שבו ענקיות הטכנולוגיה אוספות נתונים ו”יעדר שקיפות “באופן פעולתן.

     

 

 

נאמר כי המשך הדומיננטיות שלהם יכולה להיות “השלכות שליליות על האנשים והפוליטיקה המשתמשים בשירותים אלה מדי יום” וכי היה “טיעון חזק” לתקנות חדשות.

ה- CMA חשף את הממצאים בדו”ח ביניים לאחר שהשיקה סקירה בתחילת השנה על המגזר.

מנכ”ל CMA, אנדראה קוסצלי, אמר: “רובנו מבקרים באתרי מדיה חברתית ומחפשים באינטרנט כל יום, אך כיצד חברות אלו עובדות יכול להיות תעלומה.

 

“בסוף המחקר, נביא את ממצאינו לממשלה החדשה כשהם מחליטים אם וכיצד להסדיר מהו מגזר מרכזי יותר ויותר בכל חיינו.”

         

 

 

     

         

             
               
                         Facebook has been criticised for hosting content relating to self-harm on its platforms

                         
                             
                               
                               
                             

                         

                     
                     

             
                 

                    
                      יוני 2019: קלג: ‘פייסבוק רוצה להיות מוסדרת’
                 
         

     

 

 

אנשים בבריטניה מבלים שלוש שעות ו -15 דקות באופן מקוון בכל יום, כאשר יותר משליש מהזמן הזה בילה באתרים שבבעלות גוגל – כולל יוטיוב – ופייסבוק – כולל אינסטגרם ו- WhatsApp.

   

     

עוד מעסקים

     

             

  •            
                 

    עליית מחירי הדירות החלשה ביותר מאז 2012, הנתונים מראים לאחרונה

               
             

  •          

  •            
                 

    הבוס הכי משולם בבריטניה, דניס קייטס, המנהל את Bet365, הביא בשנה שעברה 320 מיליון ליש”ט

               
             

  •          

  •            
                 

    סוף עידן להוצאת הספרים פינגווין

               
             

  •          

  •            
                 

    קונים משקיעים בבנק של קו-אופ בבתי משפט בתור המהפכים

               
             

  •          

  •            
                 

    לוח הזמנים ‘מאתגר במיוחד’ לעסקת סחר בבריטניה, מזהיר נשיא הנציבות האירופית

               
             

  •          

  •            
                 

    פיאט קרייזלר ובעליה של ווקסהול מסכימים על עסקת מיזוג של 50 מיליארד דולר

               
             

  •      

   

 

 

שוק הפרסום הדיגיטלי – כיום גדול בהרבה מכל סוג אחר של פרסום – שווה 13 מיליארד ליש”ט, כך אמר ה- CMA.

בשנה שעברה הרוויחה גוגל 6 מיליארד ליש”ט בהכנסות מפרסום ברשת החיפוש בבריטניה – יותר מ- 90% מהשוק.

ה- CMA אמר שהחברה שילמה מיליארד ליש”ט – 16% מזה – כדי להיות מנוע החיפוש המוגדר כברירת מחדל במכשירים ניידים כמו מכשירי אייפון של Apple.

הגדרות ברירת המחדל הללו היו “השפעות עמוקות” על הבחירה ועל צורת התחרות, אמר כלב השמירה.

בינתיים, פייסבוק הרוויחה הכנסות מפרסום תצוגה של 2 מיליארד ליש”ט, יותר ממחצית מכלל בריטניה.

ה- CMA אמר כי היעדר תחרות עבור החברות יכול להיות “חוסר בחירה ראויה לצרכנים ומחירים גבוהים יותר למפרסמים שיכולים להיות עלויות עלות עבור סחורות ושירותים כמו טיסות, אלקטרוניקה וביטוח שנרכשו באינטרנט”. .

כמו כן, נאמר כי עמדת השוק שלהם עשויה לפגוע ביכולתם של עיתונים ומו”לים אחרים לייצר תוכן בעל ערך ככל שנסחט חלקם בהכנסות.

הרגולטור אמר שזה “חיוני שאנשים ירגישו בשליטה בנתונים שלהם” אך דאגה שלא תמיד זה היה המקרה.

לדוגמא, פייסבוק לא אפשרה לאנשים לבטל את הסכמתם לפרסום בהתאמה אישית, והציגה בפניהם הצעה של “קח אותה או תשאיר אותה” שאילצה אותם “לשתף כמויות ניכרות של נתונים כתנאי לשימוש בשירות. “.

     

         

             
               
                         preview image

                         
                             
                               
                               
                             

                         

                     
                     

             
                 

                    
                      אוגוסט 2019: בני נוער שנחשפו למודעות פוליטיות טעונות מאוד בפייסבוק ובאינסטגרם
                 
         

     

 

 

ה- CMA קבעה כמה צעדים שיכולים לטפל בסוגיות שמצאה.

אלה כוללים פתיחת גישה לנתוני קליקים ושאילתות שנאספו על ידי גוגל ליריבים והגבלת יכולתה להיות מנוע החיפוש המוגדר כברירת מחדל במכשירים ובדפדפנים.

הם גם יכלו לראות את פייסבוק נדרשת להתחבר טוב יותר לאתרי רשת חברתית מתחרים ולהבטיח שפלטפורמות חברתיות חייבות לאפשר לאנשים לכבות פרסום אישי.

גוגל אמרה שהיא עובדת באופן קונסטרוקטיבי עם ה- CMA והממשלה.

“בנינו פקדים נוחים לשימוש המאפשרים לאנשים לנהל את הנתונים שלהם בשירותיה של גוגל – כמו היכולת לכבות פרסום בהתאמה אישית ולמחוק אוטומטית את היסטוריית החיפוש שלהם”, נמסר מהחברה.

פייסבוק אמרה שהיא מחויבת לחלוטין לתהליך הייעוץ של ה- CMA והסכימו שאנשים צריכים לקבל שליטה על הנתונים שלהם.

“למעשה, עבור כל מודעה שאנו מציגים אנו נותנים לאנשים את האפשרות לברר מדוע הם רואים את המודעה הזו ואופציה לכבות את המודעות מאותו מפרסם לחלוטין”, נכתב.

     

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

תגובות פייסבוק

תגובות חשבון וורדפרס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שוק ההון