פורד מתייצבת לעתיד מעבר למנוע הבעירה

תוכן עניינים
                        
                             

בפינה הרחוקה ביותר של גלריית מרתף במוזיאון ויקטוריה ואלברט נמצא חפץ שאולי שינה את העולם יותר מכל אחר באוסף העצום של המוזיאון.

פורד דגם T-Tourer משנת 1926 הוא נקודת המוצא של תערוכה הבוחנת את ההשפעה של עיצוב מכוניות.

     

 

 

זה שם מכיוון שזה היה טרנספורמטיבי: לייצור, לתעשייה, לנסיעות, לפנאי, למשקים, לערים ולאיכות הסביבה.

המכונית התחילה בעידן הייצור ההמוני והדמוקרטיזציה של בעלות הרכב והקימה את פורד כענק תעשייתי, עמדה שהיא שומרת עליה עד היום.

מייסדו כיוון את הרכב ללא בושה לעבר הכלל האמריקני.

                                 

                         

 

“אני אבנה מכונית מנועית להרבה הגדולה”, הבטיח הנרי פורד.

         

 

 

“אבל זה יהיה במחיר נמוך כל כך, עד שאף אחד שאינו מרוויח משכורת טובה לא יצליח להיות בעלים – וליהנות עם משפחתו בברכת שעות ההנאה בשטחים הפתוחים הגדולים של אלוהים.”

   

     

עוד מפוליטיקה

     

  •            
                 

    סג’יד ג’וויד על התפטרות מזעזוע כקאנצלר: בוריס ג’ונסון לא השאיר לי ‘ברירה’ אלא לפרוש

               
             

  •          

  •            
                 

    לא מדובר בסילוקו של קנצלר – מדובר על מספר 10 שהשתלט על עצמו

               
             

  •          

  •            
                 

    השווקים שהמרצה כי קנצלר חדש יהיה כסדר גדול

               
             

  •          

  •            
                 

    RBS לסיום מימון הפחם עד שנת 2030, ראש הממשלה לשעבוד

               
             

  •          

  •            
                 

    JCB מקצרת את שעות העבודה עבור 4,000 עובדים בבריטניה בזמן שנגיף הנגיף פוגע בספקים

               
             

  •          

  •            
                 

    הבוס של ברקליס מתמודד עם בדיקה על ‘קשרים היסטוריים’ לג’פרי אפשטיין

               
             

  •      

 

 

   

         Archive image of Ford Model T

       

תמונה:
          פורד חלוצה בייצור מכוניות המוניות עם הדגם T
       

 

הוא היה טוב כמלה ובשנת 19 שנות ייצור 15 מיליון דגם T יצרו ונמכרו ברחבי העולם.

יותר ממאה שנה ואילך, אין ספק שגיל המכונית הגיע למחיר, כשהאקלים הוא הקורבן העיקרי להצלחה של פורד.

כיום מתמודדת סוף סוף תעשיית הרכב עם משבר הפליטה, ופורד השיקה את הדגם הכל-חשמלי הראשון שלה, ה- Mustang Mach-E.

למען האמת אין מדובר ב’מודל T חשמלי ‘שמטרתו לחזור על כדאיותה האוניברסלית של המכונית שיצרה את השטח.

השם הוא נתינה.

מוסטנג הוא המותג הידוע ביותר של פורד, התג על קופת הספורט הרועשת והצמאית שנסעה לחוף ההוליוודי על ידי סטיב מקווין בבוליט.

ה- Mach-E אינו גרסה חשמלית לקלאסיקה אמריקאית שופעת גז.

במקום זאת שם המוסטנג שם כדי לשרוף את תעודות הספורטיביות של רכב שטח המיועד להיות מלוטש מספיק כדי לתפוס את עיני ראש הבנזין אך עם מספיק מקום מאחור כדי להפוך אותה למכונית משפחתית ברת קיימא.

   

         Ford's new all-electric Mustang Mach-E 13/2/2020

       

תמונה:
          תג המחיר של ה- Mach-E מכניס אותו לתושבת כלי רכב חשמליים מתקדמים אחרים
       

 

עם מחיר התחלתי של כ 46,000 ליש”ט לדגם ברמת הכניסה, העולה ל 56,000 ליש”ט ויותר עבור סוללה עם טווח ארוך יותר, הוא קרוב יותר לקצה העליון של השוק החשמלי שיצרה טסלה מאשר לשוק ההמונים לתוכו פורד מוכרת את רב המכר שלה, הפיאסטה.

ישנן סיבות מעשיות וכלכליות למיצוב.

סוללת ה- Mach-E עולה בסביבות 10,000 ליש”ט, וזו דרך מהירה להפוך פיאסטה בסך 15,000 ליש”ט לבלתי משתלמת.

וזה כבד, אז רכב שטח הופך אותו לנקודת פתיחה טובה לחשמל.

פורד עוקב אחר יגואר, אאודי ואחרים בהתמקדות ברכבים גדולים יותר המונעים על סוללות.

טסלה גם הוכיחה שיש שוק לרכבים חשמליים בקצה העליון, פורד מקווה להפוך לחברה עם הצעה משתלמת יותר.

אולם לאחר שהממשלה הבריטית הטילה את מועד אחרון לשנת 2035 לאיסור על מכוניות דיזל ובנזין חדשות, יצרני המונים כמו פורד צריכים להכניס טכנולוגיה חשמלית לתוכנית טווח ההגעה ל”הרבה הגדולה “של מייסד.

   

         A classic Ford Mustang

       

תמונה:
          המכונית מקבלת את שמה של פורד מוסטנג הקלאסית שופעת הגז
       

 

נשיא אירופה של פורד סטיוארט רולי מכיר באתגר, אך אומר שממשלות וצרכנים, שעדיין קשורים למכוניות המזהמות שלנו, נאלצים לשנות גם כן.

“נשקיע ברכבים חשמליים מלאים עם סוללות מלאות במחיר נמוך ככל שנמשיך קדימה”, אמר ל- Sky News.

“הרכב החשמלי הסוללה הראשון שנבנה באירופה יגיע לשוק בשנת 2023, וככל שנקנה בקנה מידה עלות הטכנולוגיה תפחית והיא תיהיה נגישה יותר

” אבל אתה עלי לזכור היום שתשתית הטעינה אינה נמצאת שם, כך שגם אם אתה יכול להרשות לעצמך רכב יקר לא בהכרח תוכל להשתמש בו.

“כל כך הרבה אנשים ירצו פתרונות שונים.

” יהיה לנו קוגר היברידי קל, מלא ותוסף, ואנחנו מחשמל את כלי הרכב המסחריים שלנו – יש לנו תקע טרנזיט מותאם אישית טנדר אחד טון ובשנה הבאה יהיה לנו טרנזיט חשמלי של שני טון במלואו. “

כמו מקבילותיה פורד רוצה שממשלות יעשו יותר כדי לתמרץ ולתמוך בשוק, בבניית טעינה תשתיות ומציעים הקלות מיסים על קונים.

עם זאת, היא תדחוף לאחור על יעדים מסוימים, כאשר רולי טען שעוד צריך להיות מקום ל”דיזל נקי “ברכבי הטרנזיט שלהם ורכבים אחרים של מוצרים קלים. 19459001] אבל באופן מדהים, הוא אומר שהוא יכול לראות את היום בו חברת המנועים של פורד כבר לא מייצרת מכוניות בנזין ודיזל.

“אני בטוח שהיום הזה יבוא, אני לא יודע איזה תאריך זה ו זה יהיה שונה במדינות שונות אבל הטכנולוגיה תתפתח.

“אני לא יודע מתי, יש הרבה כוחות שישחקו בזה, אבל זה כיוון הנסיעה שאליו אנו הולכים.

” זה מה שממשלות רוצות, זה מה החברה רוצה ואנחנו נהיה חלק מזה. “

הם יצטרכו להיות אם מנוע הבעירה הפנימית יצטרף לדגם T כיצירה מוזיאלית.

                         

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

תגובות פייסבוק

תגובות חשבון וורדפרס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שוק ההון