ג'ון לואיס בוס בחוץ ומניות M&S חולשות לאחר הקדרות במכירות חג המולד

תוכן עניינים
    
         

ג'ון לואיס אמר כי הבוס שלו פורש ומניות מרקס וספנסר צנחו לאחר ששתי הקמעונאים העבירו עדכוני מסחר עגומים לחג המולד.

כל מכירות ראו נפילות בתקופה חגיגית קשה של הרחוב הגבוה – מכסתות את שנת 2019 הקודרת שהייתה הגרועה ביותר עבור המגזר הקמעונאי.

     

 

 

ענקית הסופרמרקט טסקו הצליחה את המגמה, אך גם אז הצליחה להשיג צמיחה של 0.1%.

בג'ון לואיס הוכרז על עזיבתו של המנכ"לית פאולה ניקולדס, מכיוון שהיא דיווחה על מכירות דומות על ירידה של 2% בשבעה שבועות מה 17 בנובמבר עד 4 בינואר והזהירה מפני רווחים נמוכים יותר.

בינתיים, Marks & Spencer הנאומים – שהורדו בשנה שעברה מ- FTSE 100 – ראו את המניות בירידות של עד 10% לאחר שדיווחו על ירידה נוספת במכירות הבגדים וצמיחה מקוונת חלשה.

 

ג'ון לואיס שותפות (JLP) אמר כי עזיבתה של הגב 'ניקולדס הייתה תוצאה של טלטלה ששילבה את הקבוצות שמאחורי מותג הכלבו שלה ג'ון לואיס – אותו היא מובילה כיום – ואת רשת הסופרמרקטים שלה ווייטרוז.

         

 

 

גב 'ניקולדס, שעבד ב- JLP מזה 25 שנה ומנכ"ל ג'ון לואיס מאז 2017, יעזוב את השותפות בפברואר.

   

     

עוד מפוליטיקה

     

             

  •            
                 

    סקטור הקמעונאות: 'השנה הגרועה ביותר בחנויות' בשנת 2019 עבור חנויות

               
             

  •          

  •            
                 

    וילי וולש: בוס של הבעלים של חברת התעופה הבריטית אייר אייג 'לפרוש

               
             

  •          

  •            
                 

    הבנקים הגדולים הגדולים ביותר בבריטניה שנפגעו מהתקפת הסייבר של Travelex

               
             

  •          

  •            
                 

    קרלוס גוסן: מיליונר פוגטי שנמלט דרמטי מיפן נחקר

               
             

  •          

  •            
                 

    המלווים של טד בייקר קוראים לעזרה ברשת הקמעונאית החולה

               
             

  •          

  •            
                 

    ברקסיט: אורסולה פון דר ליין של האיחוד האירופי מזהירה את עסקת הסחר המלאה של בוריס ג'ונסון שלא הייתה אפשרית לפני המועד האחרון

               
             

  •      

   

 

 

נתוני המסחר בחג המולד הראו ביצועים מהממים עבור ג'ון לואיס במהלך יום שישי השחור, כאשר המכירות עלו ב -10%.

אך לא ניתן היה להתאים את זה לשאר התקופה החגיגית כאשר הרשת ראתה "ביקוש יותר מאופק" – והרווחים השנתיים צפויים כעת להיות "משמעותיים לעומת השנה שעברה".

   

     

         Paula Nickolds joined John Lewis as a graduate trainee in 1994
     

       

          תמונה:
          פאולה ניקולדס מנהלת את חנות הכלבו ג'ון לואיס מאז 2017
       
   

 

 

המותג האחות Waitrose הצליח טוב יותר, כאשר המכירות עלו ב -0.4% למרות שוק מכולת חלש, אך השותפות הכוללת עדיין עומדת על דיווח הרווחים הבסיסיים "נמוכים משמעותית מהשנה שעברה".

היו"ר סר צ'רלי מייפילד הזהיר כי הדירקטוריון יצטרך להחליט בחודש הבא "האם זה נכון" שהעסק בבעלות העובדים ישלם את הבונוס השנתי הרגיל שלו ל -80,000 שותפיו.

זה היה דומה לאזהרה שניתנה בשנה שעברה – ולמרות שבסופו של דבר הייתה עדיין תשלום מטה, , זו הייתה הנמוכה ביותר על ידי החברה במשך 66 שנים .

היו דמויות עגומות יותר של חברת M&S, שנאבקת במשך שנים להפוך את הביקוש בבגדים ובטווחי הבית שלה.

המנכ"ל סטיב רו אמר כי הייתה "התחלה חזקה" ברבעון – המכסה את 13 השבועות עד ה -28 בדצמבר – ואחריו "סביבת סחר מאתגרת לקראת חג המולד", והותירה כמו- מכירות עבור דמויות ירדו ב- 1.7%.

M&S אמרו כי בגדי נשים הראו "סימנים להתאוששות מתמשכת", אף כי בגדי גברים והנפקות מתנות נאבקו.

אולם גידול בהכנסות המקוונות של הקמעונאית, 1.5% בלבד, היה חלש מהצפוי – הואשם בחלקו בהיוון של יריבים בדצמבר.

חטיבת המזון של מארקס הייתה נקודת אור עם מכירות דומות לעלייה של 1.4% – אחרי מה שהיא תיארה "הופעה בולטת בתקופת חג המולד של שבועיים".

עבור טסקו, הסופרמרקט הגדול ביותר בבריטניה, מכירות דומות כמו בריטניה טיפסו ב -0.1% בששת השבועות ל -4 בינואר, אם כי במהלך תקופה ארוכה יותר של 19 שבועות שנמשכה לאוגוסט, המכירות ירדו ב -0.2%.

המנכ"ל דייב לואיס, שאמור להתפטר בהמשך השנה, אמר: "בשוק הבריטי המאופק ביצענו ביצועים טובים, והגשנו את חג המולד החמישי ברציפות לצמיחה שלנו."

הביצועים היו טובים יותר מאלה שחוו יריבים של Sainsbury ומוריסון, אשר שניהם ראו כי המכירות יורדות בתקופה החגיגית.

מניות טסקו עלו ב -3%.

העדכון בא לאחר אנשי תעשיית הסופרמרקטים הציעו כי משקי בית הידקו את חגורותיהם, וכתוצאה מכך צמיחה עונת חג המולד האטה ביותר למגזר מאז 2015.

     

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

תגובות פייסבוק

תגובות חשבון וורדפרס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שוק ההון