בואינג תפסיק את הייצור של 737 MAX שנפגע משבר בינואר

תוכן עניינים
    
         

בואינג עוצרת זמנית את ייצור מטוסי ה- MA37 הארועים.

חברת התעופה והחלל האמריקאית אמרה שהיא תפסיק לבצע את המטוס בינואר.

     

 

 

ההחלטה נראתה בהרחבה כהודאה משפילה שגורלו של הצי נמצא בידי הרגולטורים לאחר לוח הזמנים שלה להחזרת המטוסים לשירות שנגרר על ידי חודשים.

   

     

         The Boeing jet crashed into a field 30 miles from the runway at the Addis Ababa airport
     

       

          תמונה:
          מטוס בואינג 737 MAX התרסק בשדה 30 מיילים מהמסלול באדיס אבבה
       
   

 

 

מינהל התעופה הפדרלי (FAA) אמר בשבוע שעבר כי הוא לא יעניק אישור למטוסים לפני 2020.

כל הגרסאות של ה- 737 MAX נטחנו ברחבי העולם במרץ – ימים לאחר שמטוס של אתיופיה איירליינס נפל מחוץ לאדיס אבבה, וחמישה חודשים לאחר טיסה של Lion Air ספגה גורל דומה ליד אינדונזיה.

 

בסך הכל 346 אנשים מתו בהתרסקויות.

         

 

 

בואינג עבדה עם רגולטורים בארה”ב בכדי להבטיח שהמטוסים יהיו בטוחים – עם שינויים המתמקדים במכשיר נגד דוכן שנקרא מערכת התגברות Maneuvering Characteristics (MCAS) בתקווה להחזיר את 737 MAX לשירות.

   

     

עוד מבואינג

     

             

  •            
                 

    התרסקות האריה של אריה: טייסים מאומנים לקויים ופגמי מטוסים שזוהו בדוח הסופי

               
             

  •          

  •            
                 

    החזרת בואינג לאחר שחברת התעופה הסעודית מגרסת הזמנה של 5.9 מיליארד דולר עבור 737 מטוסי מקסימום

               
             

  •          

  •            
                 

    בואינג 737 מקס נתקל בבעיות נוספות ככל שנמצאה סוגיית תוכנה חדשה

               
             

  •          

  •            
                 

    בעל התואר הראשון מגביר את בואינג עם עסקה לרכישת 200 737 מטוסי מקס

               
             

  •          

  •            
                 

    בואינג שנפגע מהמשבר מזהיר את חברות התעופה על חלק 737 האגפים

               
             

  •          

  •            
                 

    בואינג 737 MAX עשוי להיות מקורקע עד אמצע אוגוסט

               
             

  •      

   

 

 

מינהל התעופה הפדרלי (FAA) לא צפוי כעת להעניק אישור לטיסות ארה”ב עד המוקדם בינואר, לפי גורמים רשמיים בארה”ב.

הרגולטורים האירופיים יצטרכו לאשר בעצמם, במועד מאוחר יותר, כאשר טייסים יצטרכו לעבור אימונים מחודשים לפני ש- 737 פעולות מסחריות של MAX יוכלו לחדש במרחב האווירי של אירופה.

הצהרת בואינג אמרה כי “החזרת הבטוח של ה- 737 MAX בבטחה היא בראש סדר העדיפויות שלנו.

” אנו יודעים כי תהליך אישור חזרתו של 737 MAX לשירות, וקביעת מתאימה דרישות ההדרכה, חייבות להיות יסודיות וחזקות במיוחד, כדי להבטיח שלרגולטורים, הלקוחות והציבור המעופף שלנו יש אמון בעדכוני 737 MAX.

             
             

                                                                                 Turbulence intensifies for Boeing as 737 MAX remains grounded
                 
             

         

                 

הטורבולנס מתעצם עבור בואינג כאשר 737 MAX נותרים מקורקעים

                 

         

             
     

 

“כתוצאה מהערכה מתמשכת זו, החלטנו לתעדף מסירה של מטוסים מאוחסנים ולהפסיק באופן זמני את הייצור בתוכנית 737 החל מהחודש הבא.”

החברה אמרה כי היא לא ציפתה לאובדן עבודה “בשלב זה”, והותירה את החברה בלחץ לחסוך בעלויות במקום אחר כשהיא מתמודדת עם הצעת חוק הולכת וגוברת – והושמה לאחרונה 9 מיליארד דולר (6.8 מיליארד ליש”ט).

סכום זה צפוי לעלות משמעותית.

בואינג המשיכה לייצר 737 מטוסי MAX בסביבות 42 לחודש, ובמקביל רכשה חלקים מספקים בשיעור של עד 52 יחידות בחודש.

משלוחים הוקפאו עד שרגולטורים אישרו את המטוס לטוס שוב באופן מסחרי, מה שהותיר את החבילות של החברה כדי למצוא מקום לאחסון מאות מטוסים.

היא איבדה מספר 737 הזמנות של MAX מלקוחות גדולים בעוד שאחרים, כולל בריטיש איירווייס וריאנאייר, שמרו על אמונה בצי היעיל בדלק.

עם זאת, אמונתם נבחנת.

מוקדם יותר החודש, Ryanair מנכ”ל עלתה לחברת התעופה לפחות 100 מיליון יורו (84 מיליון ליש”ט) בשנה ביעילות הדלק ואיבדה את פוטנציאל הצמיחה.

המוביל ללא סלסולים אמר כי הוא יבקש פיצוי מצד המשרד האמריקני.

המניות של ריאנאייר ירדו ב -2% מההודעה האחרונה.

גם המניות בבואינג נשרו מעט אחורה – לאחר שנפלו כבר בימים האחרונים.

נפלו גם יצרני חלקים המספקים לבואינג, כמו ספיריט וג’נרל אלקטריק.

     

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

תגובות פייסבוק

תגובות חשבון וורדפרס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שוק ההון