בואינג מסיימת את ההתנגדות לאימוני סימולטור 737 MAX כאשר הצי נותר מקורקע

    
         

בואינג צנחה את התנגדותה לאימוני סימולטור טייסים כאשר היא מבקשת להחזיר את צי ה- MAX ה- MAX שלה לשמי – כמעט עשרה חודשים לאחר הונחת כל המטוסים.

החברה שנפגעה מהמשבר אישרה ביום שלישי כי הייתה להמליץ ​​על הרגולטורים כיוון שהם קובעים אם המטוסים, המיועדים ליעילות הדלק שלהם, בטוחים לטוס שוב לאחר שתי קריסות קטלניות.

     

 

 

כל הגרסאות של ה- 737 MAX נטחנו ברחבי העולם במרץ אשתקד – ימים לאחר שמטוס של אתיופיה איירליינס ירד מחוץ לאדיס אבבה, וחמישה חודשים לאחר טיסת ליאון אייר ספגה גורל דומה ליד אינדונזיה.

בסך הכל מתו 346 אנשים.

   
     
         The Boeing jet crashed into a field 30 miles from the runway at the Addis Ababa airport
     

       

          תמונה:
          הרס המטוס מתוצרת בואינג שהתרסק בשדה ליד שדה תעופה אדיס אבבה
       
   

 

 

השינויים התמקדו בעיקר בתוכנה השולטת במכשיר אנטי-דוכן הנקרא מערכת התגברות Maneuvering Characteristics Augmentation (MCAS).

 

גורמים רשמיים במינהל התעופה הפדרלי האמריקני (FAA) והסוכנות לבטיחות תעופה של האיחוד האירופי (EASA) אמורים לפגוש השבוע את בואינג לצורך דיווח על התקדמות התיעוד הדרוש להם במסגרת תהליך ביקורת.

         

 

 

מסגרת הזמן להשגת תעודות בטיחות חדשות, המאפשרת למטוסים לטוס שוב וכדי שבואינג יתחיל למשלוחים צמודים לחברות תעופה, גבתה את החברה כלכלית.

   
     

עוד מפוליטיקה

     

             
  •            
                 

    השבט הקולומביאני מנסה לסכל השתלטות על אמריסור של 240 מיליון ליש”ט

               
             

  •          

  •            
                 

    סופרמרקטים שנסחטו כשמשקי בית מבלים את ההוצאות החגיגיות

               
             

  •          

  •            
                 

    אזהרת רווחים של אסטון מרטין לאחר ‘שנה מאכזבת מאוד’

               
             

  •          

  •            
                 

    Travelex עד עט ונייר כשהוא סובל מהתקפת תוכנות רנסומיות

               
             

  •          

  •            
                 

    רכישת נכסי הים הצפוני של Premier Oil מראה כי לשדות יש עתיד

               
             

  •          

  •            
                 

    קרלוס גוסן: “צו מעצר שהונפק” לאשתו של הבוס ניסן לשעבר נמלט

               
             

  •      

   

 

 

זה מקצה מחדש 3,000 עובדים לעבודה בפרויקטים אחרים שכן מתכונן להשעות את ייצור ה- MAX למשך זמן לא מוגדר.

הוכרז ימים ספורים לפני חג המולד כי המנכ”ל דניס מילנבורג קיבל את צווי הצעדים שלו בביקורת על התנהלות המשרד בפיתוח 737 MAX ותוצאותיו לאחר התהליך מתרסק.

   
     
         Dennis Muilenburg has been the CEO of Boeing since 2015
     

       

          תמונה:
          דניס מילנבורג היה המנכ”ל של בואינג משנת 2015
       
   

 

 

מספר חברות תעופה, ביניהן אמריקן איירליינס וטורקיש איירליינס, הבטיחו תשלומי פיצוי סודיות אשר האמינו להיתקל במאות מיליוני דולרים כאשר חברות התעופה דורשות תובענה עבור מטוסים מקורקעים, משלוחים שהוחמצו ושאפתות צמיחה.

Ryanair היא בין חברות תעופה אחרות הידועות כי לוחצות על בואינג לפיצוי.

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה שעשוי לחלוף מספר חודשים עד שהרגולטורים יוכלו לנקות את המטוסים לטוס שוב.

הכשרה מעודכנת היא חלק מכריע בתהליך.

בואינג התעקשה בעבר כי טייסים צריכים רק להדרכה מבוססת מחשב על תוכנת בקרת הטיסה החדשה.

היא הודתה בטעויות בהתפתחות המערכת המקורית – כאשר MCAS האשמה בכך שהיא מסרה לטייסים מידע סותר הן בבדיקות והן בטיסה.

החברה אמרה על החלטתה לתמוך באימוני סימולטור מלאים על התוכנה המעודכנת: “המלצה זו מתחשבת במחויבותנו הבלתי מתכוונת להחזרת השירות הבטוחה וכן לשינויים במטוס ותוצאות הבדיקה. [19459002 ]

“הקביעה הסופית תקבע על ידי הרגולטורים”, נאמר.

ההמלצה, אם תוסכם, עשויה להיות פירושה שלוקח לחברות תעופה לחדש 737 טיסות מקסימום – עלות בואינג ועלולה להיות לקוחותיה אפילו עוד כסף.

קיימות ספקולציות בשוק שבואינג יכול להיאלץ לחתוך את הוצאות המחקר והפיתוח שלה ואף להושיט יד למשקיעים בזמן שהיא מבקשת לחבר את התפוקה של המזומנים.

נחשף בחודש שעבר כי משבר ה- MAX גבה מחיר כזה שהיריבה האירופית העזה איירבוס עקפה את בואינג כמפיקת המטוסים המסחריים הגדולה בעולם בשנת 2019 לראשונה מזה שמונה שנים.

     

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

תגובות פייסבוק

תגובות חשבון וורדפרס

כתיבת תגובה