בהודעות פנימיות עולה כי עובד בואינג לא היה מרשה למשפחתו בסכום של 737 מקסימום

    
         

בואינג 737 MAX הלעג על ידי עובד כ”מתוכנן על ידי ליצנים “יותר משנה לפני שהפציעה הראשונה מבין שתי תאונות אוויר קטלניות.

ההערה המזלזלת כלולה במאות הודעות פנימיות ששוחררה על ידי בואינג, אשר חשפו גם ניסיונות של אנשי הצוות להתחמק מביקורת רגולטורית על פיתוח המטוס.

     

 

 

בחילופי דברים אחרים אמר עובד לעמית שהוא לא ייתן למשפחתו לעוף על מקסימום 737.

   
     
         The crash site is being carefully searched
     

       

          תמונה:
          ההתרסקות של אתיופיאן איירליינס במרץ 2019 הגיעה חמישה חודשים בלבד לאחר אסון האריות באוויר באוקטובר 2018
       
   

 

 

המטוס הוטחן מאז מרץ האחרון לאחר מטוס אתיופיאן איירליינס ירד מחוץ לאדיס אבבה, חמישה חודשים בלבד לאחר תאונה דומה בהתרסקות האריה של האריה [ 19459018] באינדונזיה.

שני האסונות גבו 346 חיים.

 

שחרור ההודעות מאיים על העמקת המשבר בבואינג שנאבק להחזיר את מטוסו הנמכר ביותר לאוויר ולהחזיר את אמון הציבור.

         

 

 

בואינג אמר כי התקשורת “איננה משקפת את החברה בה אנו צריכים וצריכים להיות, והם אינם מקובלים לחלוטין”.

   
     

עוד מבואינג

     

             
  •            
                 

    החללית של בואינג נוחתת בבטחה למרות השעון שהוגדר שלא כראוי שקיצר את המשימה

               
             

  •          

  •            
                 

    כמוסת הסטארלינר של בואינג בבעיה לאחר פיצוץ מארה”ב

               
             

  •          

  •            
                 

    בואינג להפסיק את ייצור 737 MAX שנפגע בינואר בינואר

               
             

  •          

  •            
                 

    התרסקות האריה של אריה: טייסים מאומנים לקויים ופגמי מטוסים שזוהו בדוח הסופי

               
             

  •          

  •            
                 

    החזרת בואינג לאחר שחברת התעופה הסעודית מגרסת הזמנה של 5.9 מיליארד דולר עבור 737 מטוסי מקסימום

               
             

  •          

  •            
                 

    בואינג 737 מקס נתקל בבעיות נוספות ככל שנמצאת סוגיית תוכנה חדשה

               
             

  •      

   

 

 

הגילוי עורר גם זעם מחודש מצד פוליטיקאים בארה”ב.

חבר הקונגרס האמריקני פיטר דפיו, שחוקר את ה- MAX, אמר כי ההודעות היו “ארור להפליא” והם “מציירים תמונה מטרידה מאוד”.

   
     
         A Boeing 737 MAX 9 test plane seen during tests in March. The 737 MAX fleet has been grounded after two planes crashed within five months
     

       

          תמונה:
          בחלק מההודעות דיברו עובדי בואינג על התסכול שלהם מתרבות החברה
       
   

 

 

בהחלפת מסרים באפריל 2017 בין שני עובדים שלא נודעו, אמר אחד: “המטוס הזה תוכנן על ידי ליצנים שבתורם מפוקחים קופים.”

חלק מהתקשורת הצביעו על בעיות בסימולטורי הטיסה של המטוס.

בחילופי מסרים מיידיים בפברואר 2018 – שמונה חודשים לפני התנפלות ליאון אייר, אמר עובד לעמית: “כנות היא הדרך היחידה בתפקיד זה – יושרה כאשר החיים נמצאים על הקו במטוס ו אין לקחת תכניות אימונים עם קמצוץ מלח.

“האם היית שם את משפחתך על מטוס מאולף סימולטור של MAX? לא הייתי עושה. “

איש הצוות הנוסף הגיב:” לא “.

     
         
             
               
                         Boeing to stop production of jet involved in deadly crashes

                         
                             
                               
                               
                             

                         

                     


                     

             


                 
                    
                      דצמבר 2019: בואינג להפסיק את ייצור המטוס המעורב בהתרסקויות קטלניות
                 
         

     

 

 

בשיחה במאי 2018, בהתייחסות לרגולטור התעשייה של רשות התעופה הפדרלית (FAA), אמר עובד: “אני אהיה בהלם אם ה- FAA יעבור את המשטר הזה.”

בהודעות דוא”ל אחרות והודעות מיידיות, העובדים דיברו על התסכול שלהם מהתרבות של החברה, והתלוננו על הכונן למצוא את הספקים הזולים ביותר ועל “לוחות זמנים בלתי אפשריים”.

בהודעת מאי 2018 אמר חבר צוות נוסף: “אלוהים עדיין לא סלחו לי על החיפוי שעשיתי בשנה שעברה.”

מבלי להתייחס למה שהיה, העובד הוסיף: “לא ניתן לעשות זאת עוד פעם אחת. שערי הפירלי ייסגרו …”

הארקת ה- Max תעלה פיצוי של מיליארדי חברות למשפחות נוסעים שנהרגו בהתרסקויות וחברות תעופה שביטלו אלפי טיסות.

בחודש שעבר, החברה הדיחה את המנכ”ל שלה והחליטה על להפסיק באופן זמני את ייצור המטוס באמצע ינואר.

בהתחשב בחוסר הוודאות סביב 737 מטוסי ה- MAX, מתכנן הספק הגדול ביותר של בואינג, Spirit AeroSystems Holdings Inc, לפטר יותר מחמישית מכוח העבודה בבסיס וויצ’יטה-קנזס.

הפיטורים, המייצגים יותר מ -15% מכלל כוח העבודה של החברה, מהווים גם הם מכשול משמעותי עבור התוכנית ארוכת הטווח של בואינג להעלות את ייצור המטוסים ברגע שתוכנן לחדש את הטיסות המסחריות. .

     

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

תגובות פייסבוק

תגובות חשבון וורדפרס

כתיבת תגובה