איחור ותקציב יתר – אך עדיין מקרה ברור עבור HS2

                        
                             

HS2 רכשה את צחנתו של פרויקט כושל לפני שהונח רדום יחיד.

אבל אפילו ב -106 מיליארד ליש”ט וגידול בוריס ג’ונסון החליט שזה פרויקט שבריטניה לא יכולה להרשות לעצמה לא לבנות.

     

 

 

איחור, תקציב וניהול שגוי באופן כרוני, מסילה שתוכננה כסמל לעתיד נוצץ חדש הפכה לשם נרדף לכישלון ולאיכויות הבריטיות המיושנות מאוד של עיכוב ומחלוקת.

למתנגדיה, תשובת בריטניה לרכבת הבולט מספקת הרבה תחמושת.

משרד הביקורת הלאומי מציין כי תקציביו מעולם לא היו מציאותיים או אמינים, לא בסכום המקורי של 30 מיליארד ליש”ט או בסכום היומי הגרוע ביותר בסך 106 מיליארד ליש”ט, כאשר הסיכונים לא הוערכו בעקביות או לא הוסרו.

                                 

                         

 

סדרה של משרוקיות ומומחים טענו בשכנוע כי הפרלמנט הוטעה בתקציב לפני שנתן אישור לשלב הראשון.

         

 

 

וחשוב מכך, מאות אנשים שגרים במסלול טופלו בצורה מחרידה.

   
     

עוד מפוליטיקה

     

  •            
                 

    ההשפעה הכלכלית של נגיף הקורנו גדול יותר מ- SARS, אומר מושל בנק אנגליה מארק קארני

               
             

  •          

  •            
                 

    פרויקט הרכבות HS2 מקבל אור ירוק מבוריס ג’ונסון למרות זעמו של טורי

               
             

  •          

  •            
                 

    מדוע עתידה של העיר לאחר הברקסיט מציג דילמה לשרים

               
             

  •          

  •            
                 

    כלכלה: צמיחה של אפס בריטניה בשלושת החודשים האחרונים של שנת 2019 – נתונים רשמיים

               
             

  •          

  •            
                 

    בוריס ג’ונסון: “אין סיכוי מיידי” להתפשטות הית’רו

               
             

  •          

  •            
                 

    סמסונג גלקסי S20: הנה מה מכשיר הדגל החדש ויכול לעשות

               
             

  •      

 

 

HS2 הוכיח במקרה הטוב כשיר ובמקרה הגרוע שחקן תום לב במשא ומתן, עם בעלי נכסים שעומדים בפני צווי רכישה חובה מתוסכלים מתקשורת לקויה, לא ברורים בתהליך או נעלבים מהמחירים המוצעים.

אפילו תהליך “ביקורת עצמאית” אחרונה זו הונאה.

             
             
                 HS2 explained: What is it and how much will it cost?

         

                 

HS2 הסביר: מה זה וכמה זה יעלה?

                 

ג’ון-פול פורד רוג’אס בוחן את הפרט של אחד מפרויקטי התשתית הגדולים ביותר בבריטניה מזה עשורים

         

             
     

 

דאג אוקרבי, יו”ר הסקירה, הוא יו”ר לשעבר של HS2 ולכן אחראי לכמה מהניהול הלא נכון ש- NAO ואחרים זיהו.

ישנן הצעות שבוריס ג’ונסון בחר באוקארבי להוביל את הסקירה מכיוון שהוא ייעץ בעבר לקרוסרייל – גם הוא בגבורה בתקציב – מבלי להבין את תפקידו ב- HS2.

מזכיר התחבורה גרנט שפס הפר גם את הבטחתו להעמיד את אוקקרבי בפני הפרלמנט ברגע שהיה לו.

“אין טעם להסתיר את העובדות על פרויקט כזה,” אמר לסקיי ניוז בספטמבר כשהזמין ביקורת עליה ישב עליה כל כך הרבה זמן שהדליף שש פעמים.

אף אחד לא אומר ש- HS2 לא אמור להתקדם, אך זה הקל על ממשלות רצופות להימנע ממש מהפעלת הדחפורים.

דייוויד קמרון ותרזה מאי נתנו כולם לפרויקט “אור ירוק” לפני הרוגע שנגרם על ידי התנגדות חברי פרלמנט במושבים דרומיים אמידים כחולים.

הפיכת רבים מהם סייעה להעלות את העלות, כאשר מחצית הלונדון לבירמינגהם נמתחת כעת מתחת לאדמה או בגזרים עמוקים בכדי להרחיק אותה מחוץ לטווח הראייה של מאות צ’ילטרן.

הבעיה של בוריס ג’ונסון היא ההפך מקודמיו.

ניצחון הבחירות המכה שלו הופך אותו לאסיר ברובו והרטוריקה שלו בכל הנוגע ל- HS2.

סיפורים מתונים בקו בדרום כמו ג’רמי רייט כבר לא מחזיקים במפלגה כזו, ואפילו נאמני רוח כמו מייקל פברנט יכולים לפייס – דיבר על כך שעשה מהומה אולי על ידי ראש העיר הקונסרבטיבי של ווסט מידלנדס אנדי, איתו חבר הפרלמנט של ליכפילד חולק בית נופש.

   
         LYMM, UNITED KINGDOM - APRIL 28:  Stop HS2 posters mark the point where the proposed route of the new HS2 high speed rail link will pass through near to the village of Warburton on April 28, 2014 in Lymm, United Kingdom.  The House of Commons will vote later today on the HS2 bill's second reading with 30 Conservative MPs threatening to vote against the Government's pro-HS2 stance.  (Photo by Christopher Furlong/Getty Images)

       

תמונה:
          מתנגדים המתגוררים בנתיב הדרך טופלו בצורה לא טובה
       

 

כעת יש יותר חברי פרלמנט חדשים במידלנדס ובצפון בציפייה שמר ג’ונסון ישלים עם התחייבותו “לפלס” ולשקם מחדש את הכלכלה.

הוא לא יכול היה לעשות זאת באמינות ולהבטיח תור תשתית זהוב ואז לבטל את פרויקט התשתית הגדול ביותר שתוכנן בדיוק למטרה זו.

זה עוזר שראש הממשלה הוא חובב סרטי הקרנה, אם כי רקורכיו למסירתם פגמים כמעט כמו זו של HS2.

הוא ירש את הפרויקט האולימפי בלונדון, שהיה מפוקח בשטח על ידי מנהלים שמונו על ידי קודמו קן ליווינגסטון, ובבית העירייה על ידי היועץ הראשי של מר ליווינגסטון, שמר על מומחיותו.

גשר הגנים היה פרויקט יהירות הרות אסון, שטות של 50 מיליון ליש”ט שהושארה ללונדונים לשלם עבורו. האלטרנטיבה האי של בוריס שלו להית’רו הייתה רעיון אפוי למחצה 60 שנה מאוחר מדי.

רק הרכבל בתמזה הושלם ושולם על שעוןו, רלוונטיות של 24 מיליון ליש”ט שלא ענתה על צורך תובלה דחוף או על דרישת תיירים על פי מספר מבקרים נמוך.

   
         Garden Bridge project in London folds

       

תמונה:
          בוריס ג’ונסון תמך בפרויקט גשר גן ההפלה בזמן שראש עיריית לונדון
       

 

הטענה לגבי HS2 לפחות ברורה והופכת ליותר רחוקה מלונדון.

המהירות נחמדה, אך קיבולת רבה יותר חיונית.

קו חדש להקל על הקיבולת בנתיבי בין-עירוניים ישפר את חוויית הנסיעה, וביתר דיוק, יסייע לאפשר לכמה מתוכניות הבנייה העיקריות הנדרשות כדי להתמודד עם משבר הדיור.

נראה מצפון לדרום הערך ברור.

עמדו על הצדדים בטוטון, בסמוך לנוטינגהאם, אתר של תחנת רכזת מזרח מידלנדס המוצעת שתמצא פחות משעה מלונדון ו -30 דקות בלידס והתנגדויות מהספסלים הירוקים בווסטמינסטר נראים פחות משכנעים.

אף אחד לא רוצה שרכבת תעבור דרך הגינה האחורית שלהם או שההליכה ביערות החביב עליהם תתקוטל, ושום דבר לא גורם לתמיכה ציבורית לדימום מהר יותר מאשר ניהול מוטעה כרוני של כספי ציבור שממהרים על ידי אגרות אסטרונומיות ליועצים.

נותר לראות אם השינויים המינהליים עליהם הודיע ​​ראש הממשלה באמת יפחיתו את העלויות.

גוף חדש, ‘המהירות הצפונית’, יתאם את הרגל הצפונית-מזרחית ואת מסילת החשמל הצפונית, ובתקווה יתייחס לאלה שנמצאים בדרכם של שניהם בכבוד רב יותר ממה שהצליחה HS2.

הסרת הנגיעה מהפרויקט תארך זמן, ועברו עשרות שנים עד שהערך המלא והעלות של HS2 יהיה ברור, אך אי הוודאות, לפחות, חלפה.

                         

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

תגובות פייסבוק

תגובות חשבון וורדפרס

כתיבת תגובה